Kefaret niçin gereklidir? Çünkü Tanrı kutsaldır ama biz değiliz. Aşağıdaki özette, Kutsal Yazılardan verilmiş referanslarla günah sorunumuzun nedeni, sorunu ve çözümü yazmaktadır.
Tanrı – doğruluğun standartıdır
- Tanrı kutsaldır (1.Samuel 2:2; Yeşaya 43:3, 14-15; Vahiy 4:8).
- Tanrı adildir (Yasanın Tekrarı 32:4; Mezmur 89:14; 97:2).
- Tanrı doğrudur (Mezmur 145:17).
- Tanrı yargıçtır (Mezmur 50:6; 96:10, 13; Yeşaya 33:22).
- Tanrı’nın gazabı tanrısız kişinin üzerine gelir (Romalılar 1:18).
- Tanrı kötülüğe bakmayacak kadar kutsaldır (Habakkuk 1:13).
Yasa – Tanrı’nın karakterini yansıtır
- Yasa, Tanrı’dan gelir (Çıkış 20:1-26; Yeşaya 33:22; Yakup 4:12).
- Yasa kutsaldır (Romalılar 7:12).
- Yasa antalşmaya bağlıdır (Yasanın Tekrarı 4:13, 23).
- Yasa, kan akıtılarak başlatılmıştır (İbraniler 9:18-23).
- Yasa sayesinde günahın bilincine varılır (Romalılar 3:20).
- Yasa mükemmeldir (Mezmur 19:7).
- Yasa insanı mükemmel yapamaz (İbraniler 7:19; 10:1).
İnsan – günahkârdır ve Yasa’ya karşı gelmiştir
- Günah, Tanrı’nın yasasına karşı gelmektir (1.Yuhanna 3:4).
- İnsan, Tanrı’nın yasasına karşı gelmiştir (Romalılar 3:23).
- Kök günah – Adem’den miras olarak aldığımız günahlı doğadır (Yaratılış 3:1-6; Romalılar 5:12).
- İnsan doğası – günahkâr olduğumuz için doğal olarak gazap çocuklarıyız (Efesliler 2:3).
- İnsanın yüreği kötüdür (Yeremya 17:9; Markos 7:21-23).
- İnsan ruhsal açıdan kördür (1.Korintliler 2:14).
- İnsan, Tanrı’yı aramaz (Romalılar 3:11).
- İnsan yasasız, isyankârdır, kutsal değildir ve putperesttir (1.Timoteos 1:9).
- İnsan, haksızlıkla Tanrı’nın gerçeğine engel olmaktadır (Romalılar 1:18).
- İnsanın yüreği ve kalbı anlayışsızdır (Romalılar 1:21).
- İnsan Tanrı’ya düşmandır (Romalılar 5:20).
Yargı – Tanrı’nın adil olarak gerçekleştirdiği eylemdir
- Tanrı kötülüğü ve kötüyü yargılar (Çıkış 20:5; Yeşaya 11:4).
- Yargı, Yasa’ya göre yapılmaktadır (Yasanın Tekrarı 29:21; Yeşu 8:34; Vahiy 21:8).
- Yargı, sonsuz ceza getirir (Matta 3:12; Vahiy 14:11).
- Yargı, Tanrı’dan ayırır (Yeşaya 59:2).
İnsan Tanrı’yla barışmalıdır
- Tanrı’yla barışmak, Tanrı’nın kendimizle ve O’nunla barışık olmamız anlamına gelmektedir.
- Günahlarımızdan arınmalıyız.
- Tanrı’yla paydaşlığımızı geri kazanmalıyız.
- Tanrı’nın beğenisini kazanmalıyız.
- Tanrı’nın adil yargısından kurtulmalıyız.
Kefaret – Barışmak demektir
- Kefaret ödendiğinde, kan akıtılması gerekmektedir (Levililer 17:11).
- Yasa, kefaret gerektirir.
- Kurban kusursuz olmalıdır (Levililer 22:19).
- Kurban, atanmış kâhin tarafından sunulur (1.Samuel 2:28).
- Başkâhin yasa açısından temiz olmalıdır (Çıkış 29:1-9; 19:35).
- İsa kefaret ödemek için kurban oldu.
- İsa kusursuzdur (1.Petrus 1:19).
- İsa, Yasa’yı yerine getirdi (İbraniler 9:22; Levililer 17:11).
- İsa Başkâhindir (İbraniler 4:14; 6:20).
- İsa bizim yerimize öldü (1.Petrus 2:24; Yeşaya 53; Efesliler 5:2).
- O, Tanrı’nın adil yargısından kurtulmamızı sağladı (1.Yuhanna 2:2; 4:10).
- İsa, Tanrı ve insandır (Koloseliler 2:9; Filipililer 2:5-8).
- İsa insanlar için kefaret ödedi (İbraniler 2:14; 5:1).
- Tanrı, kendisini hoşnut edecek tek mükemmel kurbanı gönderdi (Efesliler 5:2, 10).
Aklanma – Kefaretin sonucudur
- Tanrı’nın gözünde yasal olarak doğruyuz (Romalılar 3:24-26).
- Doğrulukla kuşandık (Yeşaya 61:10).
- Biz aklanmış sayıldık (Romalılar 4:6).
- Etkin – Mesih’in Yasa’ya uyması ve Yasa’yı tamamlaması (Romalılar 8:3-4.
- Dingin – Mesih bizim kefaretimizi ödemek için çarmıha gitti (Yuhanna 19:16-18; 1.Petrus 2:24).
- Tanrı’nın adil yargısından kurtulduk (Romalılar 8:1).
- Tanrı’yla paydaşlığımız var (1.Selanikliler 5:9-10).
- Tanrı’yla barıştık (Romalılar 5:1).
- Tanrı’yla barıştırıldık (2.Korintliler 5:19).
- Tanrı’nın gözünde doğru sayıldık (2.Korintliler 5:21).
- Tanrı’nın huzuruna çıkabiliyoruz (Efesliler 2:18).
- Baba’nın önünde savunuluyoruz (1.Yuhanna 2:1).