Birçok insanın İsa hakkında anlamakta zorluk çektiği öğretilerden biri de Hipostatik Birleşme doktrinidir. Bu öğretiye göre, İsa’nın iki doğası vardı: insani doğası ve Tanrısal doğası. Yani İsa aynı anda hem insan hem de Tanrı’dır. Bu yüzden bazı ayetler İsa’nın Tanrı olduğunu, bazı diğer ayetler ise İsa’nın insan olduğunu vurgulamaktadır. Aşağıdaki tablo Kutsal Yazılar temelinde, İsa’nın iki doğasını göstermektedir.
İsa tek bir kişidir
|
|
TANRI
|
İNSAN |
O’na tapınıldı (Matta 2:2, 11; 14:33; 28:9) | O, Baba’ya tapındı (Yuhanna 17) |
O’na dua edildi (Elçilerin İşleri 7:59; 1.Korintliler 1:1-2) | O, Baba’ya dua etti (Yuhanna 17:1) |
O’na Tanrı dediler (Yuhanna 20:28; İbraniler 1:8) | O’na insan dediler (Markos 15:39; Yuhanna 19:5) |
O’na Tanrı’nın Oğlu dediler (Markos 1:1) | O’na İnsanoğlu dendi (Yuhanna 9:35-37) |
O günahsızdı (1.Petrus 2:22; İbraniler 4:15) | O denendi (Matta 4:1) |
O her şeyi bildi (Yuhanna 21:17) | O, bilgelikle büyüdü (Luka 2:52) |
O sonsuz yaşam veriyor (Yuhanna 10:28) | O öldü (Romalılar 5:8) |
Tanrılığın doluluğu O’ndadır (Koloseliler 2:9) | O’nun eti ve kemikleri vardı (Luka 24:39) |
Bu uydurulmuş bir öğreti değildir. Tam aksine, bu Tanrı Sözünden türemiş bir öğretidir. Tanrı’nın ölümsüz olduğu doğrudur. İnsanın ölümlü olduğu da doğrudur. Ancak biz İsa’nın bir değil, iki doğası olduğunu görüyoruz. Çarmıhta can veren, İsa’nın Tanrısal değil insani doğasıydı. O’nun hem Tanrısal hem de insani doğası tek bir kişide olduğundan ve kendisi günahsız olduğundan dolayı, O’nun kurbanı dünyanın günahını kaldırmaya yeterlidir.