ApolojetikMakale

Klasik İnanç Savunması

Matthew Slick

Klasik İnanç Savunması, Tanrı’nın var olduğuna ve Kutsal Kitap’ta yer alan mucizelere ve iddialara mantıksal kanıtlar getiren Hristiyan inanç savunmasının bir türüdür. Bu, kanıtsal inanç savunması gibidir ve insan mantığı ve kanıt kullanmaktadır. İlk Hristiyan klasik inanç savunucularına Augustine, Anselm ve Thomas Aquinas dahildir. Günümüzde bulunan klasik inanç savunucuları ise, Norman Geisler, William Craig, J.B. Moreland ve R.C. Sproul’dur.

Tanrı’nın varlığını kanıtlayabilecek argümanlardan bazıları, kozmolojik ve teleolojik argümanlardır. Kozmolojik argüman, Tanrı’nın varlığını kanıtlarken, nedenli olan her şeyin olması için, nedensiz bir şeyin bütün bunlara neden olması gerektiğini savunuyor. İşte o nedensiz neden ise, Tanrı’dır. Teleolojik argümanın temeli ise, tasarlanmış şeydeki örneksemedir; o da, evren ve hayat tasarımın göstergesidir. Bu nedenle, bir Yaratıcı olmalıdır. Diğer zamanlar ise, Hristiyanlığın geçerliliği için katı kanıtlar kullanılmıştı. Tabii ki de, her iki bakış açısı da, klasik inanç savunmasında birleşmektedir.

Sonuncusunun örneği, aşağıdaki gibi olabilir:

Allen: Tanrı’nın var olduğuna dair mantıklı bir neden verebilir misiniz?

Matt: Ben, (basit mantık) deneyeceğim. Evren vardır. Evren sonsuz olamaz, çünkü eğer olsaydı bizim geçmişten bugüne dek gelebilmemiz için sonsuz zaman geçmesi gerekirdi. Ancak siz sonsuz zamanı tersine çeviremezsiniz. Bu nedenle, evren sonsuz yaşta değildir.

Allen: Bu çok ilginç bir argüman. Başka bir argüman var mı?

Matt: Tabii ki (Kozmolojik argüman). Var olan herşeyin var olmasına bir şey neden olmuştur. Nedenler sonsuz eskiye dayanamaz çünkü, bu da, geçmişte sonsuz zaman olduğu ve günümüze gelebilmemiz için o zamanın çevrilmesi gerekecekti. Tekrar, sizin sonsuz zamanı geçmeniz mümkün değildir. Bu nedenle, bir tane nedensiz neden olduğunu söylemek mantıklıdır. İşte o nedensiz nedenin, Tanrı olduğunu size söyleyebilirim.

Yukarıdaki diyalog basit, artıları ve eksileri olan bir diyalogdur, ancak, bu, Kutsal Kitap’a göre olan dirilişi, mucizeleri savunmak için kullanılan kanıtı ve mantıkğı göstermektedir.

Buna değişiklik olarak, aşağıda olduğu gibi, peygamberliklere de odaklanılabilir:

  • Kutsal Kitap, Tanrı’nın sözü olduğunu iddia etmektedir.
  • Kutsal Kitap, kopyalama aracılığıyla elimize tam olarak aktarılmıştır.
  • Eski Ahit, Yeni Ahit’ten önce yazılmıştır.
  • Eski Ahit’te, İsa’nın Yeni Ahit’te tamamladığı peygamberlikler yer almaktadır.
  • İsa, peygamberlikleri tamamladı.
  • Bu, Kutsal Kitap’ın esinlenmiş olduğunu gösteriyor.
  • Esinlendiğine göre, doğrudur.
  • Kutsal Kitap, Tanrı’nın var olduğunu söyler.
  • Bu nedenle, Tanrı vardır.

Her argümanın gücü ve zayıflığı vardır ve Klasik İnanç Savunması da eleştirmenler tarafından eleştirildi. Ancak, eleştirmenle de cevap verildi ve Hristiyanlar, savları çürütenlerin argümanlarını çürüttüler. Bu durum İsa’nın ikinci gelişine dek devam edecektir. Bununla birlikte, Tanrı, inancımızı korumamız için yapabildiğimizin en iyisini yapmamızı buyurdu ve klasik inanç savunması bunu yapmak için kullanılan bir araçtır.

Hangisini yaparsanız yapın, inanç savunmasını mozaik beceriler ve Tanrı’nın dünyaya gerçeği getirmek için, imanlıda kullandığı bilgi olarak düşünün. Başlangıçta bunu yapmak kolay değildir, ancak bunu yaptıkça işler gittikçe kolaylaşacak.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu